10 egészséget romboló étkezési szokás

Az ájurvéda szerint a tökéletes emésztés az egészség egyik záloga. A tökéletes emésztés megőrzése érdekében vannak bizonyos szabályok, amelyeket célszerű és érdemes betartani, s vannak étkezési módok, melyeket célszerű és érdemes elkerülni. A legtöbb evéssel kapcsolatos szokásunkkal nem is vagyunk tisztában, hosszú távú hatásaival pedig végképp nem.

Lássuk azt a tíz evéssel kapcsolatos helytelen rutint, mely mindenképpen gyomrunk és emésztőrendszerünk ellen dolgozik! Te hogy állsz ezekkel?

1. A legismertebb rossz étkezési szokás: Túlesszük megunkat.

2. A leggyakoribb rossz étkezési szokás: Akkor is eszünk, amikor nem vagyunk éhesek.

3. A legcsajosabbul rossz étkezési szokás: Zaklatottan, dühös vagy feldúlt lelkiállapotban eszünk.

4. A legegészségesebbnek tűnő rossz étkezési szokás: Gyümölcsleveket vagy túlzott mennyiségű vizet iszunk étkezés közben.

5. A legviccesebb, de rossz étkezési szokás: Hideg italok fogyasztása.

6. A legmenedzseresebben rossz étkezési szokás: Nem megfelelő időben és napszakban étkezünk.

7. A legnyomasztóbban rossz étkezési szokás: Akkor is eszünk, amikor székrekedésünk van.

8. A legszélsőségesebben rossz étkezési szokás: Túl sok nehéz ételt vagy túl kevés könnyű ételt (!) eszünk.

9. A leghörcsögösebben rossz étkezési szokás: Étkezések között nassolunk (kivéve gyümölcs).

10. S végül a legtudományosabban rossz étkezési szokás: Össze nem illő (nem megfelelően társított) ételeket fogyasztunk.

Írta: DÉva, Jógapont.hu >>