Szűzen fogantatás és más csodálatos történetek

Admin Filozófia, Hírek

A rend kedvéért: Mária volt, aki szeplőtelenül fogant, és ő volt az, aki szűz maradt még Jézus születése után is. Tehát Jézus „szűzen fogantatott”. Mondják. Isten tudja.

Így karácsonykor adja magát a vallások tanítóinak feltett mostani kérdésünk Jézusról, és az ő születéséről: Ön szerint mit jelent a szűzen fogantatás? Van hasonló történet az ön vallásában? – kérdezi Rába Géza az Isten tudja rovatának szerkesztője.

A Puránák telis-tele vannak hihetetlenebbnél hihetetlenebb születéssel kapcsolatos történetekkel, amik Isten emberfeletti hatalmának, vagy a szentek különleges képességeinek ékes bizonyítékai kívánnak lenni az olvasó számára.

Találkozunk oszlopból kilépő inkarnációval, tűzből előlépő, vagy lótuszvirágból születő gyermekekkel, félistenektől emberi lények méhében fogant, vagy szentek által megáldott innivaló által fogant csecsemőkkel. És persze szűzen fogantatással is.

Az egyik ilyen történet az emberfeletti erejű majom, Hanumán születésének története, akit Vájú, a szélisten helyezett szűz édesanyja, Anydzsalí méhébe, mivel az ifjú hölgy azért imádkozott Sivához, hogy hadd szülessen fiúgyermeke. A megtermékenyített petesejt, ami a méhébe került, épp Sivától fogant, csak mivel majomteste volt, Siva felesége nem szerette volna megtartani, ezért a szélre bízta őt. A hölgy így közvetlenül kapta meg az imádott félisten áldását.

A másik, 5000 évvel ezelőtt megesett történet Krisna bátyjáról, Balarámáról szól. Krisna szüleit, Vaszudévát és Dévakít a gonosz király börtönbe záratta, mivel az égi jóslat azt súgta neki, hogy Dévakí nyolcadik gyermeke pusztítja majd el őt. A börtönben meg is született Dévakí hat gyermeke, a hetedikként pedig Balaráma fogant meg a méhében.

Dévakí érezte, hogy gyermeke különleges lesz, teste ragyogott az isteni energiától.
Még a haláltól rettegő király is érezte a magzat hatalmát, és elgondolkodott azon, hogy talán nem a nyolcadik, hanem a hetedik gyermek okozza majd a vesztét. Ekkor, az Úr elrendezéséből a magzat Dévakí méhéből Rohiní méhébe került át. Rohiní Vaszudéva másik felesége volt, aki Gokulában rejtőzött el a börtön elől, és gyermeke sem volt még. Dévakí álmában látta, hogy méhéből eltűnt a magzat. A gyermek születése után a családi pap felfedte Rohinínek, hogy gyermeke valójában férjétől, Vaszudévától való. Így Balarámának két édesanyja is volt.

Gandharviká Préma déví dászí
vasinava (Krisna-hívő) teológus

Más vallási képviselők válaszai a témában >>