Ez gyerekenként változó. Egy alsós gyermek általában az iskolában elkészíti az írásbeli házi feladatát, otthonra esetleg verstanulás, olvasás vagy egyéb, inkább szóbeli feladata marad, melyben esetleg igényli a felnőtt segítségét. Ha betegség, hiányzás miatt valamiben lemaradt a gyermek, mindenképpen vegyük a fáradságot, és segítsünk neki azok pótlásában. Ilyen esetekben kérhetjük az iskola segítségét is, egyéni foglalkozás, felzárkóztatás formájában. Ne essünk azonban abba a hibába, hogy „halálra” gyakoroltatjuk a gyerekünket. A napi, munkahelyen eltöltött 8 óra még egy felnőtt számára is fárasztó. Otthon nem szívesen folytatnánk ugyanazt a tevékenységet, mellyel az egész napunkat töltöttük. Ne gondoljuk, hogy a gyerekek másként vannak ezzel.
Ha szükségesnek látjuk, vagy a tanító javasolja a külön gyakoroltatást, az iskolai napokon 20-25 percnél, hétvégeken 1 óránál ne legyen több! A közös tanulásnál legyünk kreatívak, és ne csak az iskolai könyveket használjuk! Olvassunk együtt egy szép mesekönyvből, játsszunk számolós kártyákkal, böngésszük együtt a térképet, rajzoljunk, fessünk, gyurmázzunk a gyerekkel. Így nemcsak az ő képességei, készségei fejlődnek, hanem értékes időt tölthet egymással a család, ami szintén nagyon fontos.
Rúpásraya dd