Ilyenkor tavasszal az iskolai beiratkozások idején sok szülőben merülnek fel kérdések, aggodalmak gyermekük iskoláztatásával kapcsolatban.
Manapság nagy a harc az oktatási intézmények között, hiszen – bár a fejkvóta rendszert eltörölték – az oktatási törvény előír minimum osztálylétszámot, amit el kell érni egy-egy osztály beindításához. A nagyobb, városi iskolák sok mindent ígérnek: korszerű oktatási módszereket, szemléltető eszközöket, sokszínű iskolai foglalkozásokat, modern számítógép parkot. De vajon mennyire fontosak ezek a dolgok egy hatéves gyereknek, aki az óvoda játék- és mesevilágából belép a „komoly iskolások” világába? Ez talán inkább a szülők számára fontos, hiszen annak idején nekik nem adatott meg, hogy ilyen körülmények között tanulhassanak. A gyerek számára sokkal fontosabb lenne az, hogy az óvoda-iskola átmenet ne okozzon törést a számára. Érezze magát biztonságban, legyenek körülötte ismerősök, barátok.
A kezdeti időkben kialakult érzelmi viszonyulás az iskolához, a tanuláshoz meghatározó lesz majd a későbbiekben is. Nagyon fontos, hogy a gyerek szeressen iskolába járni. Persze ebben nagy szerepe van a pedagógusnak is. Egy jó tanár hamar feloldja a kisgyermek kezdeti feszültségét, átlendíti a nehézségeken. Ma már minden iskolában rendeznek úgynevezett nyílt napokat, melyek alkalmával bepillantást nyerhetünk egy-egy iskola életébe. Érdemes ezt a lehetőséget kihasználni, és ha van rá mód, több iskolába is ellátogatni. Törvényi előírás az is, hogy minden iskola az intézményi honlapján közzétegye a Pedagógiai programját. Ez a szabályzat is képet adhat az iskola elveiről, értékrendjéről. Hasznos a már gyakorló iskolás szülőktől is tanácsot kérni, hiszen nekik már személyes tapasztalatuk van ezügyben.
Rúpásraya dd